Acceptatie en resultaten van elektronisch implantologie-onderwijs

View the english summary Open PDF (63.26 KB)
Computerondersteund onderwijs heeft sinds enige tijd zijn intrede gedaan in het hoger onderwijs en er wordt een sterke toename van verwacht. Doel van het onderzoek is de evaluatie van implantologie- onderwijs (een drieweekse cursuseenheid) in een elektronische leeromgeving met betrekking tot studieresultaat, tevredenheid van studenten en gebruik van de elektronische leeromgeving. Studenten van het vierde studiejaar tandheelkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen werden ingedeeld bij een groep met onderwijs via een elektronische leeromgeving (ELO-groep, n = 15) of bij een groep voor traditioneel onderwijs (College-groep, n = 15). Na afloop van het experiment blijkt er geen verschil in toetsresultaat tussen de ELO-groep en de College-groep. De studenten vinden de elektronische leeromgeving een waardevolle ondersteuning bij het studeren, maar gebruiken de elektronische leeromgeving voornamelijk om informatie over de cursus te krijgen. De onderlinge communicatie, via on-linediscussies, komt niet automatisch op gang door alleen het aanbieden van de structuur van een elektronische leeromgeving.

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw reactie zal in behandeling genomen worden en na controle worden geplaatst.