× ABONNEREN

Internet is de hype voorbij

Door op 01-06-2011

Van een hype wordt gesproken als een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis, een nieuw apparaat of een nieuwe toepassing in het dagelijkse leven buitenproportionele aandacht van de media krijgt. Een hype kan ook weer zomaar verdwijnen of als het gehypte werkelijk iets toevoegt, kan het op den duur een eigen plaats in het dagelijks leven veroveren, maar binnen proportie en binnen zijn context. Hypes kunnen bewust in gang worden gezet voor reclamedoeleinden of kunnen spontaan ontstaan door de elkaar versterkende neiging van consumenten en producenten iets als belangrijk te beschouwen wanneer de media daar erg veel aandacht aan besteden.

Meer lezen? Log in of word abonnee

Informatie

Auteur(s) S.L. Liem
Rubriek Redactioneel
Publicatiedatum 1 juni 2011
Editie Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 118 - editie 6 - juni 2011 ; 295

Winkelmandje

Er zitten geen programma's in het winkelmandje