× ABONNEREN

“Alleen kennis overdragen aan ouders werkt onvoldoende”

19 maart 2020 Geen reacties

De ‘Uitblinkers-interventie’ is een gespreksmethodiek die in 2017 ontwikkeld is om het tandenpoetsen bij kinderen te verbeteren. De methodiek richt zich op het identificeren van barrières die ouders ervaren bij het tandenpoetsen van hun kind en het bespreken van een aanpak om deze barrières weg te nemen. De preventieassistenten die deelnamen aan het pilotonderzoek naar het gebruik van deze inventiemethode waren doorgaans positief over de ’Uitblinkers’-gespreksmethodiek, de ondersteunende materialen en de reacties van de ouders. Dit blijkt uit het onderzoeksartikel in de maarteditie (Ned Tijdschr Tandheelkd 2020; 127: 189-198).

Hoe werkt de ‘Uitblinkers-interventie’ nu eigenlijk? Hoe is de methode ontwikkeld? En wat zijn de toekomstplannen? Naar aanleiding van het artikel in de maarteditie bezocht het NTVT auteurs Maddelon de Jong-Lenters en Denise Duijster. Wij stelden hen een aantal vragen en legden vast hoe de ‘Uitblinkers-interventie’ in de praktijk wordt toegepast.

 (Bron: NTVT, 6 maart 2020)

 

 

 

Winkelmandje

Er zitten geen programma's in het winkelmandje