× ABONNEREN

Serie: Communicatie in de tandarts­praktijk. Omgaan met conflicten en intimidatie in de tandartspraktijk

Door op 08-02-2019
  • Inleiding
  • Omgaan met agressie
  • Omgaan met seksuele intimidatie
  • De veeleisende patiënt
  • Omgaan met fouten
  • Omgaan met kritiek
  • Literatuur
  • Verantwoording
  • Reacties (0)

Samenvatting

In de tandartspraktijk zijn verschillende situaties denkbaar die kunnen leiden tot een conflict. Hoe met een conflict wordt omgegaan, hangt mede af van het belang van de inhoud van het conflict ten opzichte van het belang van de relatie met de patiënt. In dit artikel worden 5 conflict–hanteringstijlen kort beschreven. Aan de hand van casussen wordt beschreven hoe kan worden gehandeld als een conflict uitmondt in agressie, men wordt geconfronteerd met seksuele intimidatie of als er een conflict ontstaat met een veeleisende patiënt. Ten slotte worden nog enkele tips gegeven over hoe met fouten, complicaties en kritiek kan worden omgegaan.

Meer lezen? Log in of wordt abonnee

Nog geen abonnee? Registreer vandaag nog

Auteursinformatie

  • A.J.E. Smith
  • Uit het Centrum Tandheelkunde en Mondzorgkunde van het Universitair Medisch Centrum Groningen
  • Datum van acceptatie: 19 december 2018
  • Adres: A.J.E. Smith, Ant. Deusinglaan 1, 9713 AV Groningen
  • a.j.e.smith@umcg.nl

Reacties